תקליטן או די ג'י

על תחום התקליטנים, כמה הם מרוויחים, כמה כדאי להיות תקליטן, איך התחום הפך למקצוע מבוקש ועוד…

אחת המילים השכיחות ביותר שקצת נדחקה אל השוליים בשנים האחרונות. את המילה תקליטנים החליפה המילה העדכנית יותר די.ג’יי ובכל זאת היא עדיין מילה מקובלת בעיקר באירועים ושמחות.

תקליטנים יכולים לשלוט ולווסת את המוזיקה באירוע או על פי טעמם האישי או על פי דרישת החתן והכלה.
תקליטנים טובים יהיו כאלה אשר ידעו להרים ולהוריד את הלהבות במינון ובתזמון הנכונים ביותר. היכולת של לנהל אירוע המוני ולשלוט בקצב שלו נותנת להם הרבה כוח בידיים. אפשר לומר שבמידה מסוימת, תקליטנים משולים למנחים בתזמורת. הם אלה שיקבעו מתי הריקודים יהיו סוערים ומתי הגיע הזמן לשיר שקט ורומנטי.

תקליטנים יכולים להכניס סכומי כסף לא מבוטלים בכלל מעבודתם ולכן כיום להיות תקליטן או די.ג׳יי נחשב למקצועות מבוקשים ביותר. למשל, תעשיית החתונות היא בין הגדולות והריווחיות ביותר בארץ, אין זוג שמתחן ולא שוכר את שירותיו של תקליטן חתונות. מעבר לכסף הטוב והיחסית נוח מתווסף לו גם הסקס אפיל של התקליטנים, אשר מוסיף עוד נקודות זכות עבורם.

בעבר באמת היה נהוג לכנות את כל אלו שאחראים על המוזיקה במילה הישראלי – תקליטנים.
בשנים האחרונות עם כניסתן של יותר ויותר מילים לועזיות לתוך חיינו גם המילה החלה מתפוגגת לה במהירות ובבארים ובדאנס ברים כבר לא משתמשים יותר במילה הזאת והיא נחשבת למיושנת או בשפה העכשווית ל׳אולד פאשיון׳.

עם זאת, המילה עדיין מאפיינת חתונות, בריתות, ברי מצווה ושמחות אחרות. אני יכול להעיד על עצמי שפעם אחת כאשר יצאתי עם מישהי, ישבנו קרוב לעמדה של הדי.ג’יי, היא פנתה אלי ואמרה אם אני יכול לבקש מהתקליטן שישים איזה שיר שהיא אוהבת.
ברגע ששמעתי אותה אומרת את המילה תקליטן ולא די.ג׳יי זה הוריד לי ממנה בצורה משמעותית. יש כאלו שיגידו שזה קטנוני, אך אינני חושב כך. בסיכומו של דבר, כל אחד בוחר את החברים שלו או את האנשים איתם הוא יוצא גם על פי המטען התרבותי הנמצא ברשותם. הווה אומר, בחורה שתגיד תקליטנים במקום דיג’יי, כנראה מגיעה ממקום מרוחק ממני ומבחינתי זה לא מספיק.

תקליטנים מופיעים בסופי שבוע אולם לא רק. רבים מהתקליטנים עובדים במקביל הן בשמחות והן בבארים חשוכים ואפלוליים. למעשה, ניתן לומר שהם רוקדים על שתי החתונות ובהצלחה מרובה. בסיכומו של יום חייהם של התקליטנים הם די טובים ואפשר אולי להשוות אותם לאלו של הידוענים אשר נחשבים במחוזותינו לסלבריטאים. הכסף שהם מקבלים הוא טוב, הסקס אפיל בשמיים והבחורות כמו מים.

בשיתוף עם כאן האירוע