שאלות לצלם החתונה

בין ארגון זרי כלה וקישוטי רכב לבין מציאת שירותי בר או לימוזינה מפוארת, איתור חברת צילום איכותית לאירוע שלכם יכולה להתפוגג אל הרקע, וחבל. נכון יש המון דברים לעשות לפני הערב הגדול, אבל אסור לזלזל בבחירת סטודיו צילום  מקצועי.

 
ערב החתונה הוא ערב מיוחד במינו. אולם כאשר הערב מסתיים, והשנים עוברות, חוץ מהזיכרונות של אותו ליל כלולות שנחרטים בזיכרוננו, אנחנו נותרים עם תמונות. אלבום התמונות וסרט הווידיאו הם המזכרות הכי מוחשיות שיש לנו, והם מלווים אותנו במשך זמן רב. על כן, חשוב מאוד לתת את הדעת כאשר מחפשים שירותי צילום לאירוע שלנו, ועוד יותר חשוב – לשאול את השאלות הנכונות, ולא להיכנע ללחץ שמסביב.
 
 
הנה מספר שאלות קריטיות שצריך לשאול את החברה שמספקת שירותי צילום לאירוע שלכם:
 
  1. אפשר להיפגש? – חשוב לפגוש פנים מול פנים את הצלמים שעומדים מאחורי החברה, בפרט את הצלמים שמיועדים לתיעוד האירוע שלכם. ודאו שיש כימיה ביניכם.
  1. אפשר לראות פורטפוליו? – פורטפוליו זהו תיק עבודות צילום קודמות שצריכות להיות לכול צלם מקצועי. עברו על התמונות המופיעות בתיק העבודות והתרשמו מהתמונות,  מאיכותן ומהקומפוזיציה.
  1. כמה שנות ניסיון עומדות מאחורי חברת הצילום? – רצוי שלא לקחת חברת צילום שאין לה ניסיון רב בצילום אירועים, גם אם המחיר נמוך. רק חברת צילום מקצועית  תוכל לספק לכם זיכרונות מתוקים.
  1. במה אתם מתמחים? – חשוב לבחרו חברת צילום שמתמחה בצילום אירועים. יש אלפי חברות צילום בישראל, הן במרכז הארץ, הן בדרום והן בצפון. אין טעם לבחור חברת צילום שרוב פעילותה היא צילומים גיאוגרפיים. בחרו רק חברה שמתמחה בצילום אירועים.
  1. האם אתם מצלמים רק בשחור ולבן או גם בצבע? – כדאי לבחור בחברה שמספקת מגוון רחב של תמונות. תחשבו על זה, למה שלא יהיו לכם גם תמונות צבעוניות מהאירוע וגם תמונות שחור-לבן בעצם?!
  1. האם יש לכם ניסיון בצילום אירועים בסדר גודל שלנו? – שאלה זו חשובה מאוד, שכן אם יש לכם אירוע גדול, על חברת הצילום להיערך ולהגיע עם יותר מצלם אחד. כדי שלא יפספסו שום רגע!
  1. האם האירוע שלנו יהיה היחיד שתצלמו באותו הערב? – שאלת השאלות, ללא כול צל של ספק. וודאו שצלמי האירוע שלכם יתחייבו אך ורק לאירוע שלכם ולא לשום אירוע אחר באותו הערב.
  1. בתוך כמה זמן נקבל את התמונות וסרט הווידיאו? – עמדו על תשובה לשאלה זו, כך תיצרו מחויבות מצד חברת הצילום לקבל את האלבום תוך זמן ריאלי, ומבלי ליצור עיכובים מיותרים.
  1. כיצד נקבל את התמונות? – הפורמט שבו תקבלו את התמונות חשוב אף הוא. האם תקבלו רק אלבום? או בנוסף גם CD?
  1. כמה זמן תישארו במהלך האירוע? –  כדאי לוודא שהצלמים ילוו אתכם לאורך כול האירוע, זמן מה לפני תחילתו ועד תומו.
  1. האם דרושה מקדמה? ומה הם תנאי הביטול של העסקה? – הרבה חברות צילום דורשות מקדמה, זה מקובל. בשלב הזה כדאי לבדוק מה סכום המקדמה שהם דורשים ומה הם תנאי הביטול של העסקה.
  1. האם יש הוצאות נוספות? – כדי שלא יהיו הפתעות בדרך, שאלו על העלויות הכוללות. בקשו פירוט מדויק של כול ההוצאות, אלו הצפויות וגם אלו הבלתי צפויות.

 

בשיתוף עם כאן האירוע