טיפים לטקס החינה

טיפים לארגון מושלם של טקס חינה
טקס החינה נחגג בקהילות יוצאי המזרח. יוצאי מרוקו חוגגים  בערב לפני החתונה והעדה התימנית חוגגת כשבוע ימים קודם כדי להאריך את החגיגות. טקס חינה הינו מסיבה מסורתית בו קרובים וחברים מלבישים את החתן והכלה בבגדים מקושטים, תכשיטי זהב וכסף ומברכים אותם לעושר ולצאצאים.
במהלך  האירוע הכלה תחליף תלבושות מספר פעמים כדי להציג את הבגדים אותם לבשו נשות הקהילה, עשירות ומהמעמד הבינוני.
עצות טובות לתכנון האירוע
טיפ ראשון להוריםראוי להיעזר במומחיות לטקסי חינה. בראש העין, לדוגמה, ישנן מספר נשים שמארגנות את כל האירוע, החל מהבגדים המסורתיים עבור החתן והכלה, להוריהם ולאחים ולאחיות. אותה אישה מביאה איתה תכשיטים עתיקי יומין שהגיעו עם משפחתה מתימן. היא מלבישה את הכלה, מאפרת אותה, ובוחרת עבורה את הכובעים המסורתיים.

טיפ שני יהיה לבחור אולם עם רחבת ריקודים גדולה. בשתי הקהילות כל הנוכחים, גברים ונשים, צעירים וצעירות, עומדים על רגליהם ומצטרפים לריקודים המסורתיים. סלון ביתי לא יספיק לקהל הרב. יש להכין שולחנות וכסאות לסעודה המסורתית.

 

מוסיקה מסורתית ומודרנית
עם כניסתם של החתן והכלה לאולם, הנשים במשפחה מובילות אותם בשירה, בתופים ובכלי נגינה מסורתיים. הכלה מסתובבת וזוכה לממטר אורז ושפע ברכות. בהמשך הערב, תקליטן ירקיד את הקהל במוסיקה מסורתית ומודרנית.

מומלץ להורים לאפשר לילדיהם לארגן את האירוע כראות עיניהם, כולל רשימת המוזמנים. העיקר שאת הטקס ינהלו לפי המסורת רבת השנים.

 

מריחת חומר חינה על כפות הידיים
כל מי שניגש לברך את בני הזוג יתכבד למרוח על כפיהם משחה שהוכנה מראש ושכוללת עלי חינה טחונים ביד. המריחה מיועדת לאחל להם הצלחה בחיים, עושר רב ושידיהם תחזקנה ילדים רבים. בהמשך ימרחו את המשחה גם להוריהם ולקרובים נוספים.
סעודת חינה אמורה לכלול מעדנים מסורתיים ודברי מתיקה מעשי ידי שתי האמהות. כולם נהנים ומברכים את הזוג לחיים מתוקים.
הטיפ האחרון בהכנת הטקס הוא להכין פיצוחים רבים היות והטקס אמור להימשך עמוק לתוך הלילה כשכולם ממשיכים לשמוח עם בני הזוג ומשלבים סיפורי זיכרונות. האווירה החגיגית נמשכת עד אור הבוקר.

בשיתוף עם כאן האירוע