טיפים לבחירת צלמי אירועים

טיפים לבחירת צלמי אירועים

 

לאחרונה פורסמה ידיעה ששופט פסק בתביעה של זוג שהתחתן נגד צלם האירוע. הפסיקה קבעה פיצויים של אלפי שקלים שישולמו לזוג עלידי אותו צלם. אבל לעולם לא יחזיקו באלבום תמונות מחתונתם היות והצלם מחק אותם בעת הפיתוח. הזוג נאלץ להסתפק בצילומים שנעשו עליד קרוביהם שנכחו באירוע.

צלמי אירועים אינם זקוקים לרישיון או הסמכה. כל מי שיש בידיו מצלמת וידיאו יכול "כאילו" לפרסם מודעה ולקבל לקוחות.

 

ישנם מספר טיפים שיבטיחו את  איכות הצילומים
טיפ ראשון הוא לקבל הצעות מחירים ממספר צלמים. חובה לבקר במשרדיהם ולהתרשם מהצלמים עצמם. אם הוא מקדיש לכם את הזמן היקר שלו, סימן שהוא יתייחס בכבוד באירוע עצמו. אם צלמי אירועים מפגינים חוסר סבלנות ועצבנות מומלץ לקום ולצאת ולחפש אחרים. טיפ שני הוא לעיין באלבומים ובמיוחד של סוג האירוע שאתם מארגניםחתונה, בר או בת מצווה או ברית
צלמי אירועים יודעים לתפוס את הרגע הנכון
צלמים מקצועיים יודעים להתמקם במקום הנכון בלי להפריע לנוכחים ולהנציח את הרגע הגדולברית, שבירת כוס מתחת לחופה, את הנשיקה הראשונה או את הריקוד הראשון. בעלי השמחה ישכילו באם ייצמדו לצלם ויראו לו את השולחנות ואת האורחים שהם רוצים לצלם. צלמי אירועים אוהבים להגיד "יהיה בסדר. תסמכו עלי. יש לי ניסיון רב." 
טיפ חשוב ביותרלחתום על הסכם עם הצלמים שבחרתם, לפרט את העלות, את מספר הצילומים ואת עלות התוספת באם בקשתם שהצלם יישאר זמן נוסף מעבר למוסכם. עדיף להתעקש על מסמך חתום טרם תשלום המקדמה מאשר לקבל חשבונית מנופחת ועגמת נפש.
בעל המשרד חייב להיות נוכח ולבצע את הצילומים
יש לקבל אישור בכתב שאותו צלם שבחרתם אכן יהיה נוכח בשמחתכם. צלמי אירועים מתייצבים לאירועים יחד עם עוזרים לצורך ביצוע צילומי סטילס אבל הוא עצמו אמור לבצע את צילומי הוידיאו. שלמתם לו כסף רב עבור שרותיו ולא את אלה של עוזריו או קרובי משפחה שלו.
טיפ אחרון לבעלי השמחהלא לשלם את יתרת החשבון עד שתקבלו את האלבומים ואת הסרטים שהזמנתם, אחרת תתחילו לרוץ אחרי הצלם שבינתיים כבר עסוק באירועים אחרים.

בשיתוף עם כאן האירוע