בית כנסת לבר מצווה בדרום

בית כנסת לבר מצווה בדרום – עליה לתורה

גולת הכותרת של חגיגות בר המצווה של כל נער היא כמובן העלייה לתורה, אירוע מרגש ולכן חשוב לבחור בתי כנסת שיתאימו לצרכים של המשפחה.

עליה לתורה

גולת הכותרת של חגיגות בר המצווה של כל נער היא כמובן העלייה לתורה. זהו לרוב גם האירוע המרגש והמשמעותי ביותר עבור הנער עצמו, אשר הופך להיות אחראי על עצמו באופן סמלי, עבור הוריו ועבור שאר בני משפחתו. משום שהעלייה לתורה כל כך מרגשת, חשוב לבחור בתי כנסת שיתאימו לצרכים של המשפחה.

לפניכם סקירה מהירה של בתי כנסת לבר מצווה בדרום. כמובן שבתי כנסת אלו אינם מותאמים אך ורק לנושא אלא גם לשבת חתן, לתפילות קבועות במהלך ימי החול ולתפילות מיוחדות בשבתות ובמועדים שונים. אחד מבתי הכנסת באזור הדרום, אשר מאפשר עלייה לתורה גם לנערים ממשפחות חילוניות הוא שבת אחים.

רשימת בתי כנסת לבר מצווה בדרום

בבית הכנסת שבת אחים, אשר ממוקם בבאר שבע, קיימת גישה לנכים, דבר המתאים לבני משפחה ולאורחים אחרים של הנער אשר זקוקים לגישה כזו. בנוסף, בבית הכנסת יש עזרת נשים ואף אולם אירועים שניתן לחגוג בו את חגיגת הבר מצווה עצמה. נוסח התפילה בבית הכנסת הזה הוא מרוקאי ולכן מתאים יותר ליוצאי מרוקו.

בית כנסת נוסף בבאר שבע אשר מאפשר עלייה לתורה לנערים ממשפחות חילוניות, דבר שחשוב מאוד לברר לפני שבוחרים בית כנסת, הוא בית הכנסת אוהל משה. נוסח התפילה שם הוא של יוצאי ספרד. גם בבית הכנסת הזה קיימת גישה לנכים ויש שירותי נכים. כמו כן, בבית הכנסת יש אולם אירועים לאירועים שונים.

בית כנסת נוסף אשר מאפשר עלייה לתורה עבור נערים חילונים הוא בית כנסת תומכי תמימים. נוסח התפילה בבית הכנסת הזה הוא בית הכנסת של חב”ד, הממוקם במרכז מור. גם בבית הכנסת הזה, כמו בבתי הכנסת הקודמים שהוזכרו לעיל, יש אולם אירועים אשר מאפשר לבעלי השמחה גם לחגוג בו שמחות שונות.

מבין המגוון הגדול של בתי כנסת לבר מצווה בדרום ניתן להזכיר גם את בית הכנסת ישורון שבאילת שהנוסח בו הוא של עדות המזרח. בבית הכנסת הזה, בניגוד לבתי כנסת הקודמים שהוזכרו בכתבה, אין אולם אירועים. בית כנסת נוסח עובדיה אף הוא מאפשר עלייה לתורה לחילונים ואף שם נוסח התפילה הוא של עדות המזרח.

בשיתוף עם כאן האירוע